tisdag 29 december 2009

Skidåkning när det är som bäst

En ny dag i backen. Jag har fått så fina skidor denhär gången. De biter fast så jätte-jättebra. Så jag kan vara säker på att det går att åka där jag vill, även om det är lite isigt. Fort och bra går det. Skidorna heter Nordica Head och är svarta, silver och vita. Snygga också, och nästan helt nya. Skorna är också bra och stavarna lagom korta. Så jag är så nöjd.

(De är hyrda i Skistar-butiken här vid Sälentorget.) Här är en översikt över en del av backarna. Jonas, Olle, Märta, Ulla....... alla finns med. Men jag håller mig i Adam och Eva och ibland Märta.

Om det syns dåligt kan man klicka på bilden för att se den större.
Här sitter jag i liften och detär Eva-backen till höger. Mjuk, lång och fin backe.
Vid avstigningen samlas en del människor innan man bestämmer sig för vilken nedfart man ska ta. Och det är här solen finns. Alla backarna ligger i skugga, men när man kommer upp med liften syns solen över fjällkanten plötsligt.

Här syns nog de norska fjällen, tror jag. Trysil, där vi brukar vara.

Vackert!

Ljuset är fantastiskt!



Mmmmm... det är bara att njuta...



Poff, så syns solen över kanten.


Det var 23 grader vid stugan i morse. Vid backarna var det bara 15 så det var helt ok, även om det kanske är lite för kallt i liftarna. Man får mulla in sig i halsduken. Lunchpaus inomhus är också skönt. Med gulaschsoppa för att bli lite varm i magen.
Men varm blir man ju när man åker så det räcker - riktigt svettig. Viktigt med funktionsmaterial i underställen.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar